رادینرادین، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 2 روز سن داره

@@ fun kids club @@

ادب و نزاکت در خانه

1393/4/3 1:31
2,069 بازدید
اشتراک گذاری

ادب و نزاکت در خانه


  •  

موقعیت

فرزندم،رفتارهای بدی در خانه دارد.او با ما و خواهر و برادر هایش بی ادبی می کند.او کارهایی می کند و حرف هایی می زند که اگر در خارج از خانه اتفاق بیفتند،به شدت خجالت می کشم.

فکر کنید


فرزندتان در بزرگراه نمی دود،با چاقوی آشپزخانه بازی نمی کند و گل سفالگری اش را روی ضبط شما نمی چسباند زیرا به صورت های مختلفی نشان داده اید که چنین رفتار هایی را تحمل نخواهید کرد.به همین صورت،باید مصمم باشید که انجام رفتار های بد را نیز مجاز ندانید.

 

راه حلها

1.مراقب باشید کسی در خانه به کار های بد او نخندد.خندیدن،بچه ها را تشویق می کند تا رفتار های بد را منبع شوخی و سرگرمی بدانند.

2.از این سوال قدیمی که:"چه گفتی؟"بپرهیزید.در عوض حرفی را که او گفته است به صورتی که برایتان قابل قبول است بازگو کنید:(دوست دارم بشنوم ممکن است کیک بیشتری به من بدهی؟)

3.آموزش بدهید و سرزنش نکنید.به جای گفتن:(این کار خیلی زشتی است.مثل یک خوک رفتار نکن!)بگویید:(آروغ زدن سر میز کاری بی ادبانه است و اگر این کار را انجام دادی،باید بگویی ببخشید.)اگر فرزندتان نمی دانست رفتار صحیح چیست ،درس با ارزشی به او داده اید و اگر می دانست ،رفتار های خوب ت کند.خودتان را با اصلاح رفتار او نشان داده اید و احتمالا باعث شده اید از انجام چنین رفتاری احساس حماقت کند.

4.اگر کودکی برای تظاهر یا از کوره در رفتن شما رفتار های نا مناسبی می کند،بهترین کار این است که توجهی به او نکنید و از وی دور شوید.می توانید آشکارا او را نادیده بگیرید و پشتتان را به او کنید و بر مسئله دیگر متمرکز شوید.بعد ها در فرصتی مناسب،با فرزندتان در مورد رفتار های صحیح صحبت کنید.

5.به چشمان فرزندتان نگاه کنید و بگویید:(وقتی بتوانی با استفاده از رفتار های مناسب از من سوالی بکنی،خوشحال می شوم که پاسخ تو را بدهم)وقتی رفتار های مناسبی دارد،او را تحسین کنید.

6.الگوی رفتاری باشید که دوست دارید از فرزندتان ببینید.والدین،در برخورد با بچه ها براحتی فراموش می کنند که از چنین عباراتی استفاده کنند:(لطفا)،(متشکرم)،(ببخشید).رفتار های خود را به خاطر آورید.این درس خوبی است و زندگی را خوشایند تر می کند.پس به جای جمله(برو و یک چکش برایم بیاور) بگویید:(لطفا برایم یک چکش بیاور.)

سرچشمه

پسندها (2)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به @@ fun kids club @@ می باشد