رادینرادین، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 23 روز سن داره

@@ fun kids club @@

تقویت مهارت های ریاضی کودک

1392/7/7 23:35
1,790 بازدید
اشتراک گذاری

تقویت مهارت های ریاضی کودک

 
تقویت مهارت ریاضی کودک
  • فعالیت‌ ها می توانید هم کودک خود را سرگرم کنید و هم با روشی جالب مهارت‌های ریاضی او را تقویت کنید.

 

 
یاد دادن طبقه‌بندیِ اشیا بر اساسِ شکل، رنگ و اندازه، شمردن تا ده، تشخیصِ گروه‌ها و الگو‌ها به کودک‌تان آن قدرها هم سخت نیست؛ شما می‌توانید به او کمک کنید تا با بازی در خانه به این مهارت‌ها تسلط پیدا کند. فلش کارت‌ها را فراموش کنید! اگر می‌خواهید کودکتان اعداد را دوست داشته باشد، به او نشان دهید که چگونه ریاضی می‌تواند بخشی از زندگیِ روزمره باشد. به این گونه کودکتان در مدرسه نیز به ریاضی علاقه‌مند خواهد شد.
در اینجا راه‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم تا به وسیله آن‌ها دنیایِ ریاضیات را به کودک‌تان معرفی کنید:
  • هنگامی که در شهر رانندگی می‌کنید، از کودکتان بخواهید تا اعدادِ خیابان‌ها و یا اعدادِ نوشته شده بر رویِ تابلویِ مغازه‌ها را بخواند. خوب است کودکتان قبل از رفتن به مهد بتواند اعداد را تا 10 تشخیص دهد.
  • یک راهِ قدیمی برایِ یاد دادنِ اعداد به کودک بازی‌ای است که در آن اعداد باید به ترتیب به هم وصل شوند. 1 به 2 وصل می‌شود، 2 به 3 و.... کتابفروشی‌ها پُر از کتاب هایِ رنگ آمیزی هستند که در آن‌ها این بازیِ اتصال نیز وجود دارد.
  • شماره یکی از دوستان یا اقوامتان را رویِ یک تکه کاغذ یادداشت کرده و سپس از کودکتان بخواهید تا آن را با تلفن بگیرد. با او تمرین کنید که اعداد را از چپ به راست بخواند.
  • هر چیزی در اطرافتان را بشمرید. مردمی که در صف ایستاده‌اند. پله‌هایی را که باید بالا بروید و....
  • وسایل خانه را دسته بندی کرده و بشمارید. می‌توانید قاشق‌ها و چنگال‌ها را با هم مخلوط کنید و از کودکتان بخواهید که آن‌ها را بر اساسِ شکلشان گروه‌بندی کند و سپس بشمارد. این کار را می‌توانید با جوراب‌هایِ مختلف نیز انجام دهید. از کودکتان بخواهید که در دسته بندی و تا کردنِ لباس‌های شسته شده به شما کمک کند، از او بخواهید که لباس‌هایِ مختلف، مثلاً جوراب‌ها را بشمرد.
  • در خانه به دنبالِ شکل‌های مختلف بگردید. از او بخواهید دایره‌ها، مربع‌ها و مثلث‌ها پیدا کند. در کلاسِ اولِ دبستان از کودکتان انتظار می‌رود که بتواند این شکل‌ها را تشخیص داده، بکشد و آن‌ها را دستکاری کند.
  • با پازل‌، بلوک‌ و سایرِ اشیایِ سه‌بُعدی بازی کنید. این بازی‌ها علاوه بر تقویتِ مهارت هایِ حرکتیِ کودکتان، درکِ فضاییِ او را افزایش می‌دهند.

 

مترجم: نغمه خالقی
منبع: www.babycenter.com
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

omid
8 مهر 92 12:22
با سلام جهت تبدیل وبلاگ به سایت با ارزانترین قیمت به آدرس ذیل مراجعه کنید. با تشکر www.mahsale.ir
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به @@ fun kids club @@ می باشد