رادینرادین، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 24 روز سن داره

@@ fun kids club @@

یلدایی زیبــا داشته باشیم

1392/9/27 14:56
1,909 بازدید
اشتراک گذاری

یلدایی زیبــا داشته باشیم

1x1.trans یلدایی زیبــا داشته باشیم

در لغت نامۀ دهخدا ، یلدا به معنی زایش و تولد است، این شب بلندترین شب سال است که خانواده های ایرانی دور هم جمع میشوند و میوه و آجیل مخصوص این شب را میخورند. سنت شب یلدا البته فقط به خورد و خوراک ختم نمیشود، نشان به این نشان که فال حافظ، همیشه وسط مجلس است. به هرحال، چیزی که بیشتر از همه ما را یاد شب یلدا میاندازد، خوراکی هایش است. چیزی که نمیشود به راحتی از کنارش گذشت. میگویند این جشن به دوران پیش از زردشت برمیگردد و پس از یک شب دراز، که خورشید بالا می آمد تولد دوباره اش را جشن میگرفتند.

خوردنی های این شب چله ، هندوانه، انگور، پسته، انار، فندق، نخودچی و کشمش، توت و انجیر، ازگیل و … است.

خواص بعضی از خوردنی های شب یلدا

هندوانه : این که وسط آن همه میوه زمستانی هندوانه سر سفره شب یلدا چه کار میکند ؟ حکمتی دارد، قدیمی ها معتقدند که با خوردن این میوه آبکی و سرد، آن هم در آستانه سرما ، انگار که خودشان را واکسینه کرده باشند، دیگر سوز سرما به تنآنها نخواهد نشست. هندوانه از تنگ شدن دیواره عروق جلوگیری میکند تا شخص به بیماری های قلبی و سکته مبتلا نشود

بادام زمینی : این ماده غنی از ویتامین ب و ای است. از گرفتگی عضلات حین انجام ورزشهای سنگین جلوگیری میکند. پتاسیم موجود در آن آب بدن را تنظیم میکند.

پسته : چربی پسته از نوع غیراشباع است که برای قلب و عروق مفید است. به علت وجود آهن زیاد در پسته آن را به افراد مبتلا به کم خونی، و خانمهای باردار توصیه میکنند.

گردو : سردرد را معالجه میکند. منبع خوبی از کلسیم، فسفر و پتاسیم و ویتامین ای است.

تخمه آفتاب گردان : خاصیت ضدسرطانی دارد، غنی از پتاسیم، فسفر، آهن و کلسیم است. پر از ویتامین ای است که از بروز سکته های قلبی جلوگیری میکند.

ازگیل : ازگیل میوۀ درختی است که سرشار از ویتامینهای ب و ث ، قند میباشد. ازگیل وقتی باید خورده شود که کاملا روی درخت رسیده باشد و در این وقت است که این میوه در زمستان میوه لذیذ و خوشمزه ای میشود.

و اما چند نکته و پیشنهاد برای شب یلدایی زیباتر

سبد میوه با هندونه

ابزار مورد نیاز

1x1.trans یلدایی زیبــا داشته باشیم
1x1.trans یلدایی زیبــا داشته باشیم
1x1.trans یلدایی زیبــا داشته باشیم
/>
1x1.trans یلدایی زیبــا داشته باشیم
1x1.trans یلدایی زیبــا داشته باشیم

 

1x1.trans یلدایی زیبــا داشته باشیم
1x1.trans یلدایی زیبــا داشته باشیم

میوه هایی که میتونین سبدتون رو پر کنین

هندونه – طالبی -خربزه – آناناس -انگور بی دانه-گیلاس همراه با سس مخصوص شامل ( یک ایوان آب پرتقال + مقداری آب لیمو تازه + شکر + مقداری خامه)

و اما یک پیشنهاد دیگر

لبو و تزئینات آن برای شب یلدا! – چغندر ها را پخته و حلقه حلقه کنید و از قالبهای گل یا قلبی شکل یا ترمه ای شکل شیرینی استفاده کرده و ازحلقه های لبو این شکلها را در آورید .برای درست کردن شلغم ها آنها را قبل از پختن که البته حلقه های ابتدایی آنها نیز پهن و کلفت باشد به این صورت در آورید و هنگام پختن نیز حتما به آنها نمک زده تا له نشوند سپس لبوها و شلغم هایی را که به شکل دلخواه در آورده اید، در ظرفی تخت و صاف و به دلیل رنگ پذیری شلغم ها جدا گانه بچینید و برروی آنها چند عدد چنگال کوچک سفید پلاستیکی قرار دهید،سپس خورده ها و اطراف این قالبها را ریز کرده و در ظرفی دیگر که آن هم بهتر است تخت وصاف باشد تنها دورتا دور ظرف بریزید و باقلا ها ی پخته شده را دروسط ظرف ریخته ،بر روی باقلاها کمی گل پر بریزید وهر دو را در سفره ی یلدایی خود قرار دهید.

 

1x1.trans یلدایی زیبــا داشته باشیم

 

با آرزوی سلامتی و شب یلدایی هر چه زیـبـــاتر و گــرم تر …

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به @@ fun kids club @@ می باشد