رادینرادین، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره

@@ fun kids club @@

آموزش دستشویی رفتن

1392/10/18 14:49
928 بازدید
اشتراک گذاری
   
 

کودک چه زمانی آماده است تا دستشویی رفتن را بیاموزد؟





زمان یادگیری توالت رفتن در کودکان، متفاوت است. در این زمینه هرگز کودکتان را با دیگر کودکان مقایسه نکنید و به توصیه های دیگران نیز که تنها باعث سردرگمی و نگرانی تان می شود توجهی نکنید. هرگز کاری نکنید که باعث لجبازی کودک شود. تنها بدانید که دیر یا زود کودکتان این مهارت را خواهد آموخت و به غیر از کسانی که مشکلات جدی جسمی و روانی دارند، همه کودکان توالت رفتن را می آموزند.

 

به تفاوت های کودکان نگاه کنید. یکی زودتر راه می افتد و یکی دیرتر. یکی زودتر به حرف می آید و یکی دیرتر. پس هرگز آن ها را در هیچ زمینه ای با هم مقایسه نکید.

آموزش توالت رفتن وقتی باید آغاز شود که کودک از لحاظ فیزیکی آمادگی پذیرش آن را داشته باشد. در نوزادان ارتباط بین مغز و دستگاه دفعی کامل نیست. بنابراین نوزاد نمی تواند عمل دفع را به طور ارادی کنترل کند. او حتی نمی فهمد که خود را خیس کرده است. پس ابتدا باید به این مرحله از آگاهی برسد.

با بالا رفتن سن، توانایی مثانه برای نگهداری ادرار بیشتر شده و همچنین تعداد دفع در روز کمتر می شود و درنتیجه کنترل ادرار و مدفوع بیشتر می شود. به طور معمول کنترل ادرار و مدفوع به شرح زیر است:

-         کنترل مدفوع در شب

-         کنترل مدفوع در روز

-         کنترل ادرار در روز

-         کنترل ادرار در شب

البته ناگفته نماند که دختران زودتر به این مهارت دست پیدا می کنند. معمولا کودکان بین 2 تا 3 سالگی آماده پذیرش آموزش کنترل عمل دفع در روز می شوند.

 

«آموزش رفتار با کودک و نوجوان  انتشارات نوای دانش»

مونا منتها
مربی کودک
پرورش کودک دوزبانه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به @@ fun kids club @@ می باشد