رادینرادین، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 21 روز سن داره

@@ fun kids club @@

من از کجا آمده ام ؟

1392/12/19 14:34
1,265 بازدید
اشتراک گذاری

من از کجا آمده ام ؟

پرسش: من از کجا آمده ام ؟

    • بچه ها چطوری درست میشن ؟                                                       • چرا من به دنیا اومدم؟
    • حاملگی چیه ؟                                                                              • بچه چطوری میره تو شکم ؟

معمولا این اولین پرسشی است که یک کودک خردسال درباره حقایق زندگی می پرسد.در کودکان بزرگتر این پرسش نشانه فهم کودک از خود به عنوان یک شــخص منحصـــــربه فــــرد است. که پس از شش سالگی به ســـرعت جای خود را به پــرسش پر معنا تر “جنسیت چیست ؟” می دهد.

رهنمود هایی برای پاسخ های شما:

  • از گفتن حقیقت به کودکان خودداری نکنید. شما موظف اید بدون ترس و خجالت، پاسخی شفاف و صادقادنه به او بدهید.
  • فکر نکنید که باید تمام جزئیات را برای کودک شرح دهید. این کار نه  ضروری است و نه برای کودک شما مناسب است، زیرا ممکن است به علت نفهمیدن بعضی از مسائل به هراس بیفتد. تنها پس از هشت سالگی است که اکثر کودکان قادر به فهم مکانیسم پیچیده اعمال جنسی می شوند.
  • برای اطمینان از اینکه پرسش کودکتان را درست فهمیده اید، آنرا با تغییر کلمات از کودک بپرسید؛مثلا “دلت می خواد بدونی وقتی که نوزاد بودی چطوری به وجود اومدی ؟”
  • موضوع را بیش از حد پیچیده نکنید. شاید کودک شش ساله شما پرسشی را مطرح کند و پس از دریافت پاسخ مفصل و مشروحی از جانب شما بگوید “نه بابا، جواد میگه که از شیراز اومده. خب من از کجا اومدم ؟”

 

 پاسخ های شما:

پاسخ برای سنین 2 تا 4 سال: تو در شکم مامان به وجود آمدی و تا زمان به دنیا آمدن، آنجا در امنیت و آرامش رشد کردی.

پاسخ برای سنین 4 تا 6 سال: تو را یک لک لک با خود نیاورد این فقط یک داستان است، مثل همه بچه ها، تو از اسپرم بابا و تخمک مامان به وجود امدی. اسپرم بابا و تخمک مامان در شکم مامان به هم پیوستند تا تو را به وجود بیاورند. بنا براین تو شخصی مهم و ترکیبی دوست داشتنی از بابا و مامان هستی.

پاسخ برای سنین 6 تا 8 سال:اسپرمهای بابا در بیضه ها درست میشوند. بیضه ها درکیسه پوستی قرار دارند که به انها کیسه بیضه گفته می شود. میلیونها اسپرم کوچک که در بیضه ها درست می شوند در مایعی شناورند. تخمکها مامان در داخل بدن او در دو عضو تخمک ساز به نام تخمدان رشد می کنند. هر ماه تخمدانهای مامان یک تخمک به وجود می آورند. یکی از میلیونها اسپرم بابا و تخمک مامان به هم پیوستند تا  کودک جدیدی را به وجود آورند، که تو هستی.

پاسخ برای سنین 8 تا 11 سال: تو به وجود آمدی، چون بابا و مامان همدیگر را دوست دارند و می خواستند بچه ای داشته باشند. برای به وجود آمدن تو، میلیونها اسپرم بابا در بدن مامان به سمت رحم حرکت کردند. اسپرمها با تکان دادن دمهای درازشان با سرعت شنا می کنند. برای اطمینان از اینکه بچه قوی و سالم خواهد بود، فقط سریع ترین اسپرم به تخمک می پیوندد تا زندگی بچه ی جدیدی شروع شود (که تو هستی). هنگامی که بچه ای در رحم زنی درحال رشد است، به آن زن، باردرار گفته می شود. تقریبا نه ماه ( چهل هفته) طول می کشد تا بچه به اندازه کافی رشد کند و به دنیا بیاید. مردها نمی توانند بچه دار شوند، زیرا رحم ندارند. پسر شدن یا دختر شدن بچه بستگی به این دارد که کدام اسپرم به تخمک بپیوندد، زیرا بعضی از اسپرمها پسر و بعضی دختر به وجود می آورند. اما تا زمانی که بچه به دنیا نیاید، معمولا کسی نمی داند کدام اسپرم مسابقه را برده است. به این علت است که زمان  به دنیا آمدن بچه بسیار هیجان انگیز است و تازه آن موقع ما می فهمیم که او دختر است یا پسر.    

کودک فردا

 

 

 

 

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به @@ fun kids club @@ می باشد