رادینرادین، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 2 روز سن داره

@@ fun kids club @@

کودک چگونه به دنیا می آید؟

1392/12/19 14:35
1,470 بازدید
اشتراک گذاری

کودک چگونه به دنیا می آید؟

 

پرسش: کودک چگونه به دنیا می آید؟

  • بچه چطوری می فهمه کی باید به دنیا بیاد؟
  • آیا دکتر بچه رو به دنیا میاره؟
  • بچه چطوری بیرون میاد؟
  • وقتی بچه به دنیا میاد چه اتفاقی می افته؟

مانند بزرگسالان، فرآیند زایمان برای کودکان نیز بسیار جالب است، اما هیچ تصوری از نحوه ی انجام آن ندارند. هر چقدر آنها خردسالتر باشتد، توضیحات ساده را راحت تر می پذیرند. اگر قرار است نوزادتان را در بیمارستان به دنیا بیاورید و کودکتان همراه شما نخواهد بود، باید کاملا برایش روشن کنید که چه موقع می تواند به ملاقات شما بیاید و چه وقت شما و نوزاد جدید به خانه خواهید آمد.

رهنمودهایی برای پاسخ های شما:

  • تا آنجا که ممکن است سعی کنید دقیق باشید. خوب است با کودکتان مراحل زایمان را مرور کنید تا او تصوری از آنچه اتفاق خواهد افتاد را بداند. (می توانید از تصاویری در این زمینه کمک بگیرید.)
  • سعی کنید کودکتان را با صحبت کردن درباره ی درد و رنج زایمان و احتمال طولانی شدن آن نترسانید.
  • اگر امکان دارد خوب است کودکتان را به دیدن یک حیوان خانگی که تازه زایمان کرده است ببرید.
  • اگر امکان دارد قبل از زایمان کودکتان را به بیمارستان ببرید و به او اتاق زایمان و بخش نگهداری از نوزادان را نشان دهید. (می توانید از تصاویری در این زمینه کمک بگیرید.)

پاسخ های شما:

پاسخ برای سنین ۲ تا ۴ سال: پس از مدتی کوچولوی تو آنقدر بزرگ می شود که دیگر در شکم مامان جا نمی گیرد. برای همین باید به دنیا بیاید. من آن موقع هم تو را دوست خواهم داشت.

پاسخ برای سنین ۴ تا ۶ سال: کوچولوی تو وقتی به غذایی بیشتر از آنچه که می تواند از مامان بگیرد نیاز پیدا کند و آنقدر بزرگ شود که توی شکم مامان جا نگیرد، آماده به دنیا آمدن می شود. برای اینکه کودک سالم به دنیا بیاید، بابا مرا به بیمارستان می برد. مامان بزرگ از تو مراقبت خواهد کرد و فردا بابا تو را به دیدن من می آورد. بعد از چند روز همه ما به همراه کوچولوی تو در خانه خواهیم بود. من همیشه تو را دوست خواهم داشت.

 پاسخ برای سنین ۶ تا ۸ سال: رحم به طور طبیعی محکم بسته است تا کودک سالم بماند. اما زمانی که بچه آماده به دنیا آمدن شود، قسمت پایین رحم که به آن گردن رحم می گویند، کم کم مثل کش باز می شود و عضلات قوی رحم، بچه را به سمت پایین می رانند تا بچه از بین پاهای مامان به دنیا بیایید. این اتفاق چند ساعت طول می کشد. بچه ی انسان و بعضی از حیوانات به این طریق متولد می شوند. زمانی که بچه به دنیا می آید، احتمالا کمی گریه می کند و برای نخستین بار اطراف خود را نگاه می کند. بعضی بچه ها پر مو هستند و بعضی کم مو، و بیشتر آنها تا حدود شش ماهگی دندان در نمی آورند.

پاسخ برای سنین ۸ تا ۱۱ سال: وقتی بچه آنقدر بزرگ شود که دیگر غذای دریافتی از مادرش برایش کافی نباشد بچه می فهمد که باید به دنیا بیاید. بدن مادر هم این را می فهمد، زیرا بچه آنقدر بزرگ شده که دیگر در شکم مادر به خوبی جا نمی گیرد. راه خروج از رحم به سمت پایین و از میان گردن رحم است، که در طول بارداری محکم بسته است. وقتی بچه آماده به دنیا آمدن شود، عضلات رحم، گردن رحم را باز می کنند و بچه را به سمت پایین می رانند. به مسیر خروج کودک، مجرای زایمان هم می گویند. از آنجا که عضلات رحم بسیار قوی هستند، این کار ممکن است در مادر ایجاد درد کند. زمانی را که بچه به بیرون رانده می شود، وضع حمل می گویند. وضع حمل ممکن است هجده ساعت یا بیشتر طول بکشد، زیرا بچه باید در مجرای زایمان به سمت پایین رانده شود و مجرای زایمان هم به آهستگی باز می شود تا آسیب نبیند. زنانی که قرار است بچه به دنیا بیاورند تحت مراقبت پزشک یا پرستارهای مخصوصی قرار می گیرند که به آنها ماما می گویند. پس از زایمان درد از بین می رود و مجرای زایمان و رحم به اندازه ی طبیعی خود باز می گردند.

کودک فردا

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به @@ fun kids club @@ می باشد