رادینرادین، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 23 روز سن داره

@@ fun kids club @@

رفتار کودک را تحسین نه شخصیت او را

1393/4/3 1:34
1,891 بازدید
اشتراک گذاری

رفتار کودک را تحسین نه شخصیت او را


     

وقتی والدین به خاطر مشکلاتی که در مواجهه با رفتار کودک خود دارند،باما مشورت می کنند،اغلب انقدر درمانده اند که حتی نکته مثبتی هم برای گفتن ندارند.آن ها شخصیت کودک را با کلماتی نظیر:لجباز ،تنبل،و خودخواه توصیف می کنند.این یک حلقه معیوب است و راه به جایی نمی برد.تغییر دادن شخصیت به مراتب از تغییر دادن رفتار مشکل تر است.وقتی برای تغییر دادن رفتار کودک تلاش می کنید ،احتمال موفقیت شما بیشتر است.

 

به بچه نگویید،<چه دختر خوبی>زیرا این جمله بدین معناست که هدف ،عبارت است از خوب بودن در تمام اوقات،مسلم است که این انتظار غیر ممکن است.به جای آن می توانید((من از طرز حرف زدنت با خواهرت خوشم آمد)).گفتن عبارت <پسر خوب>یا <دختر خوب>نمی تواند احساس مشخصی را را به کودک القا کند،مگر آنکه کودک بتواند آن را با رفتارهای خویش ارتباط دهد،زیرا تصور هر کس از خود ،بر پایه تصوری که از اعمالش دارد استوار است.

موثر ترین راه برای آموزش رفتار خوب،شکل دادن رفتار با تحسین است.این روش تربیتی ،باید به طور مداوم مورد استفاده قرار گیرد تا رضایت شما را از رفتارهای جدید فرزندتان نشان دهد.

از تحسین های ویزه استفاده کنید


هدف از تحسین کردن،افزایش رفتار های شایسته است پس شما باید بر رفتار های خاصی که مورد قبولتان است ،تاکید کنید.هر چه تحسین شما اختصاصی تر باشد ،کودک درست بودن کارش را بهتر درک می کند و احتمال اینکه آن عمل را تکرار کند نیز بیشتر می شود.برای نمونه یک روز صبح متوجه می شوید که فرزندتان رختخوابش را مرتب کرده است،در همان حال مشغول شانه زدن موهایش است.اگر به سادگی بگویید <آفرین عزیزم>او نمی فهمد که منظور شما رختخوابش است یا موهایش.پس بگویید (از اینکه امروز صبح رختخوابت رو جمع کردی خیلی خوشم اومد ممنونم)

وقتی والدین برای یافتن نکته مثبتی در رفتار کودکشان دچار مشکل می شوند ما از آنان می خواهیم که از رفتارهای پسندیده کودکان خود یادداشتی تهییه کنند.ما والدینی را دیده ایم که فریاد می زنند:((هیچی برای نوشتن نبود))اما بیشتر پدر و مادر ها از مشاهده آن همه رفتار های خوبی که نوشته بودند و از نقشی که این یادداشت ها در یادگیری روش تحسین داشت ،شگفت زده می شدند.

وقتی شما از این روش استفاده می کنید ،در پایان هر روز ،یادداشت ها را به کودکتان هم نشان دهید.این کار،روش خوبی برای صحبت کردن در مورد وقایع هر روز است و با این کار هر دو شما احساس خوبی خواهید داشت.

سرچشمه

پسندها (2)

نظرات (1)

سارا
19 آبان 93 3:07
پریسا جان سلام . دقایقی رو با مطالعه و مشاهده مطالب وبلاگتون گذروندم و لذت بردم . اگه دوست داشتید سایت بنده رو تحت عنوان " عکس های خفن " لینک بفرمائید و متعاقبا نیز به بنده خبر بدید تا وبلاگتون رو با عنوان مورد علاقتون لینک کنم . در ضمن آدرس سایت بنده www.khodemoon.com هستش . یا حق
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به @@ fun kids club @@ می باشد