رادینرادین، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 24 روز سن داره

@@ fun kids club @@

پیشگیری از خشم کودک هنگام لباس پوشیدن

1393/4/7 23:05
2,077 بازدید
اشتراک گذاری

پیشگیری از خشم کودک هنگام لباس پوشیدن

 

پوشیدن لباس یکی از مسائلی است که ممکن است موجب ناراحتی و خشم کودک گردد.زمانی که می خواهید لباس به تن کودک نمایید ،اگر عجله داشته باشید و بخواهید با عجله لباس به تن او کنید،برخوردی با کودک به وجود می آید و کودک دچار خشم شدید می گردد،به طور مثال:

مادر:زهرا جان ،با عجله لباس را بپوش،زیرا می خواهیم بیرون برویم.

کودک:نه،من نمی خواهم.

در این زمان هم مادر و هم کودک دچار استرس هستند و مغز تحتانی هر دو تحریک شده است.قبل از اینکه حالت خشم شدید به کودک دست بدهد،به او حق انتخاب بدهید و به او بگویید:«زهرا جان،عزیزم،آیا می خواهی امروز شلوار جین بپوشی؟آن شلوار جین خوشگلت را؟»

سپس در زمانی که می خواهید لباس به تن کودک کنید،توجه او را به مطلب یا موضوعی جلب نمائید،مثلا برای او آواز بخوانید و از او سوال کنید«آیا من خوب آواز می خوانم؟»این عمل شما سبب می شود که مغز فوقانی کودک فعال گردد و هیچ گونه خشمی به او دست ندهد و زمان لباس پوشیدن کودک توأم با شادی و آرامش بگذرد.

سرچشمه

پسندها (8)

نظرات (6)

Reza
9 تیر 93 8:27
سلام مثل هميشه عالي بود. آپم خوشحال ميشم سر بزنين
مامان آروین
24 شهریور 93 10:24
سلام عزیزم. متن هایی که می ذاری عالیه. اگه دوست داشتی به وبلاگم سر بزن تا با هم تبادل لینک داشته باشیم. من هر دو وبلاگت رو لینک می کنم خوشحال می شم تو هم وبلاگ پسرم رو با عنوان" به دنیا آمدی تا دنیای من شوی" اضافه کنی.
شکرستان
11 آبان 93 20:10
سلام. من شما رو لینک کردم. اگه دوست داشتید شما هم ما رو لینک کنید.
ali
15 آبان 93 15:39
چه جالب. من هنوز خودمم (مجرد) اما برادر زاده و خواهرزاده هام خیلی دوست دارم. عاشق بچه هام. این مطلب حتما بکار میگیرم. بسیار ممنون. البته همیشه سرش گرم میکردم در چنین مواردی
فيلم20
20 آذر 93 21:46
سلام دوست گلم... اولا واسه وب خيلي خوب ومفيدي كه درست كردي ممنون.. واينكه مطالبت رو هم خوندم ..خيلي خوب ومفيد هستش مطالبت..دمت گرم واسه وبت..واينكه خيلي خوشحال ميشم به سايتمون فيلم20/ film20.ir بيايد وبا نظرات خيلي خوب ومفيدت ما رو خوشحال كني /ممنون ازت پشيمون نميشي اگه سر بزني دوست گلم.موفق وسلامت باشي
حدیث
3 دی 93 12:40
عالیه وبلاگتون لینک شدین
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به @@ fun kids club @@ می باشد