رادینرادین، تا این لحظه: 14 سال و 4 ماه و 5 روز سن داره

@@ fun kids club @@

شیرین ترین بازی برای کودک؟

1390/10/5 10:03
935 بازدید
اشتراک گذاری
شیرین ترین بازی برای کودک؟

 

1) روزنامه خانوادگی

پدربزرگ و مادربزرگ برای انتقال اطلاعات خانوادگی به کودک و آشنا کردن بیشتر او با افراد خانواده و موفقیت های آنها می توانند از روزنامه خانوادگی استفاده کنند. بدین منظور باید همراه با کودک اقدام به تهیه یک روزنامه کرده و با ذکر افراد خانواده، نسبت آنها با کودک، موفقیت ها، شغل و ... او را نیز یادداشت کنند. در کنار این اطلاعات افزودن اطلاعات دیگر در مورد نحوه برخورد با دیگران و یا حتی اضافه کردن مطالب علمی به روزنامه نیز بر ارزش کار خواهد افزود.

 

۲) قهرمان تعادل

این بازی مناسب فضای بسته بوده و اوقات خوشی را برای کودک به ارمغان خواهد آورد. برای انجام این بازی به یک شیء نرم کوچک و یا یک بالش کوچک نیاز است.

 

بالش را در فاصله ۳۰سانتی متری کودک و روبه روی او قرار دهید. کودک باید روبه روی بالش و روی دوزانو و دو دست قرار بگیرد.

حال از کودک بخواهید تا در حالی که دستهایش را پشت بدنش قرار داده، با حفظ تعادل بینی خود را به بالش برساند. این بازی را بار دیگر در حالی که کودک یک زانوی خود را از زمین بالا گرفته و دستهایش را از دوطرف باز کرده تکرار کنید.

 

از کودک بخواهید تا در حالی که روی یک پا ایستاده، بالش را با یک دست از روی زمین برداشته و دوباره به حالت اولیه بازگردد.

از کودک بخواهید تا در حالی که روی یک پا ایستاده، دستانش را روی زمین قرار داده و پای دیگرش را به عقب ببرد. امتحان کنید و ببینید آیا کودک می تواند در این وضعیت پیشانی اش را به زمین رسانده و دوباره به حالت اولیه بازگردد؟

 

کودک باید در حالت ایستاده قرار گرفته و دستانش را از دو طرف باز کند. سپس یک زانو را در قسمت جلوی بدن صاف نگاه دارد. حال از کودک بخواهید در حالی که وزنش را روی یک پا انداخته، به طرف پائین خم شده و دوباره به حالت اولیه برگردد.کودک باید روی زمین نشسته و پاهایش را دراز کند. حال از کودک بخواهید تا زانوهایش را بالا آورده و در حالی که آنها را صاف می کند، با تکان دادن شست پا و مچ پا تعادلش را حفظ کند. در این وضعیت پاها با بدن به شکل V در خواهد آمد.

 

کودک باید روی پشت دراز کشیده و دستانش را از دوطرف باز کند. سپس از کودک بخواهید تا پاهایش را به طرف شانه ها بالا بیاورد. کودک باید دستانش را زیر کمر قرار داده و تمام وزن بدن را روی شانه ها، گردن و بالاتنه بیندازد. پس از حفظ این وضعیت برای مدت پنج ثانیه کودک باید به حالت اولیه بازگشته و حرکت را تکرار کند.

 

۳) ماهیگیری

این بازی علاوه بر سرگرمی، باعث هماهنگی بیشتر چشم ها و دست ها خواهد شد.

برای انجام این بازی به بطری های خالی پلاستیکی، یک عدد کش پلاستیکی کوچک، نخ، چوب و کاغذ نیاز است. ابتدا سه تا شش عدد بطری را شسته و آنها را خشک کنید. یک تکه نخ به طول حدود ۹۰ سانتیمتر بریده و یک سر آن را به کش پلاستیکی و سر دیگر آن را به تکه چوب گره بزنید تا قلاب ماهیگیری ساخته شود.

روی یک ورقه کاغذ تصویر یک ماهی را که حدود ۲/۵ سانتیمتر کوتاه تر از ارتفاع بطری است بریده و سپس آن را رنگ کنید. ورقه کاغذ را تا کرده و ماهی را درون بطری بیندازید و در بطری را ببندید این کار را برای تمام بطری ها تکرار کنید تا ماهی ها درست شوند. بطری ها را به صورت افقی روی سطح صافی قرار دهید. برای ماهیگیری و شروع بازی بچه ها باید به نوبت با استفاده از کش پلاستیکی و انداختن آن دور دهانه بطری به آرامی بطری را بلند کنند.کودکی که تعداد ماهی بیشتری را صید کند، برنده خواهد بود.

 

۴) طناب زدن

این بازی برای کودکان در هر رده سنی مناسب است.برای انجام این بازی به ۱۲ عدد کارت یا مقوای سفید، ماژیک و دو نفر یا بیشتر بازیکن نیاز است.ابتدا فعالیت فیزیکی یا حرکت ورزشی موردنظر را روی کارت توضیح داده و در صورت تمایل تصویر آن را بکشید. تعداد دفعات تکرار حرکات را نیز زیر آن یادداشت کنید.

 

سپس از هر بازیکن بخواهید تا یک کارت را انتخاب کرده و به انجام حرکت شرح داده شده روی کارت بپردازد. این بازی تا هر زمان که بخواهید ادامه پیدا خواهد کرد.ازجمله پیشنهادها و فعالیت های مفید برای یادداشت روی کارت عبارتند از:

لمس ۱۰ شیء مختلف با پای چپ و دست راست

حرکت لی لی در جا ۱۰ مرتبه

پنج بار حرکت دراز و نشست

۱۰ بار طناب زدن

حفظ تعادل روی یک پا و شمارش تا عدد ۱۲

درازکشیدن روی شکم و بلند شدن از زمین تنها با کمک یک دست.

سه بار چرخش به جلو و سه بار چرخش به عقب

برداشتن ۱۰ گام به جلو و سپس لمس پاشنه پا

سینه خیز رفتن روی زمین (حداقل پنج متر)

۵) پیاده روی با الفبا

پیاده روی برای حفظ سلامت فیزیکی ضروری است.

از آنجایی که بسیاری از پدربزرگ ها و مادربزرگ ها هنگام پیاده روی نوه های خود را نیز همراه می برند، سرگرم کردن کودکان برای جلوگیری از بهانه گرفتن آنها موقع پیاده روی ضروری است.

 

یکی از روش هایی که هدف آموزشی را نیز دربرمی گیرد، بازی پیاده روی با الفباست.

بدین منظور هر بار باید یکی از حروف الفبا را انتخاب کرده و از کودک خواست تا تمام اشیایی که در محیط اطراف وجود داشته و نام آنها با این حرف آغاز می شود را با صدای بلند بگویند.

 

۶) صحیح یا اشتباه

این بازی امکان شناخت بیشتر پدربزرگ و مادربزرگ از علایق و سلیقه های نوه و آشنایی بیشتر نوه با پدربزرگ و مادربزرگ را فراهم می کند.بدین منظور تعدادی کارت هم اندازه تهیه کنید. کارت های سفید را بین بازیکنان تقسیم کرده و از آنها بخواهید تا دو جمله صحیح و یک جمله اشتباه راجع به خود روی هر کارت بنویسند.

 

با شروع بازی، بازیکنان کارت ها را بین خود به گونه ای تقسیم می کنند که هر یک از آنها به تعداد مساوی از کارت های دیگران را در اختیار داشته باشد. بازیکنان به نوبت کارت های خود را خوانده و جمله اشتباه را حدس می زنند. این در حالی است که طرف مقابل باید سعی کند تا او را قانع کند که این جمله صحیح است.

 

۷) ماشین بازی

بازی اتومبیل و رنگ یکی از بازی های کودکانه است که علاوه بر شادی بخشی به مسافران، در شناخت رنگ ها و پویایی ذهن کودکان نیز مؤثر است.قبل از شروع بازی، اعضای گروه باید به دو بخش مساوی انتخاب شده و یکی از گروه ها نام تمام اتومبیل هایی را که در جاده می بینند، به خاطر سپرده، نام هر یک را روی تکه کاغذی کوچک نوشته و کاغذها را در یک کیسه بریزد. گروه دوم به تعداد نام اتومبیل ها، رنگ های مختلف را روی تکه های کاغذ نوشته و آنها را در یک کیسه پلاستیکی دیگر می ریزد. با شروع بازی یکی از اعضای گروه اول نام یک اتومبیل را به همراه رنگ موردنظر گفته و از هر کیسه یک تکه کاغذ انتخاب می کند، در صورتی که نام هر دو درست باشد، کاغذها را داخل کیسه ریخته و اجازه دارد، یک بار دیگر پس از گفتن نام اتومبیل و رنگ موردنظر انتخاب دیگری داشته باشد. هر حدس صحیح یک امتیاز خواهد داشت و فردی که شش حدس صحیح بزند، برنده اعلام شده و جایزه به او تعلق می گیرد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به @@ fun kids club @@ می باشد