رادینرادین، تا این لحظه: 14 سال و 4 ماه و 21 روز سن داره

@@ fun kids club @@

آنچه به دختران بايد آموخت

1391/1/31 17:37
894 بازدید
اشتراک گذاری
آنچه به دختران بايد آموخت

 

آنچه به دختران بايد آموخت
آنچه به دختران بايد آموخت


 





 
روانشناسي رفتار والدين با فرزندان

کودک
 

در جوامعي که ادعاي برابري زن ها و مردها را دارند، کودکان پذيراي نقش هاي جنسيتي کاملاً برابر مي شوند و در جوامعي که باورها و تعصبات جنسيتي حکم فرماست، کودکان نيز به نوعي پذيرايي نقش هاي جنسيتي متعصبانه و نابرابر مي شوند؛ و به همين ترتيب و با گسترش اين عوامل در دوران جواني افکار و رفتار آنها به شدت متأثر از اين گرايشات نابرابر جنسيتي خواهد بود. اين رفتارها ابتدا در خانه و سپس توسط دوستان، مدرسه، برنامه هاي تلويزيوني و... شکل گرفته و تقويت مي شوند. اما در اين ميان تأثير خانواده انکار ناپذيراست. والدين با انتقال باورهاي تبعيض آميز جنسيتي، خواسته و ناخواسته در شکل گيري اين رفتارها در کودکان نقش بسزايي دارند. با توجه به اين تأثيرات، محدود نکردن کودکان به نقش هاي جنسيتي خاص و سوق دادن آنها به هر دو سو مفيد است به شرطي که به کلي منکر تفاوت ها نشويم. آنچه که يک دختر بچه بدان نيازمند است:

اعتماد به نفس:
 

با تشويق و تخسين به موقع خصوصيات خوب را در او گسترش دهيد. «تو خيلي شجاع هستي که به تنهايي از پله ها بالا رفتي» بگذاريد متوجه شود که شما به او اعتماد کامل داريد و او را دختري باهوش ولايق مي دانيد.

غرور و استغنا:
 

احساس شايستگي و لياقت را در کودک خود ايجاد کنيد؛ اجازه دهيد هرآنچه را مي تواند به تنهايي انجام دهد. به طور مثال: گرفتن فنجان آب ميوه، شانه کردن موها و يا ساختن برخي از مکعب هاي پلاستيکي بدون کمک ديگران. شما تنها با تذکراتي جزيي يا با فراهم کردن وسايل مورد نياز (مثل چهارپايه براي دسترسي به سينک) او را در به انجام رساندن کارها ياري کنيد.

خلاقيت و هماهنگي:
 

اسباب بازي هاي مختلفي در اختيار او قرار دهيد تا بازي هاي او منحصر به نوعي خاص نشود. به طور مثال: ماشين و تراکتور، مکعب هاي خانه سازي و انواع توپ ها و ديگر وسايل بازي که بتواند از آنها بالا رود يا بر آنها سوار شود.

آمادگي جسماني:
 

با او به انجام بازي هايي بپردازيد که نياز به فعاليت هاي فيزيکي دارند به طور مثال: گرگم به هوا. تخليه انرژي و هيجانات ناشي از بازي در زمين بازي مثل سرسره بازي و يا دويدن و حتي موفقيت در پشت زدن، براي دختر بچه هايي که هنوز براي انجام فعاليت هاي ورزشي کوچکند بسيار مفيد است.

مهارت تصميم گيري:
 

به او امکان تصميم گيري بدهيد و شرايطي فراهم کنيد تا خود را در قبال تصميم گيري هايش مسئول بداند. انتخاب بشقاب و ليوان مخصوصش و حتي انتخاب همبازي هايش را بر عهده خود او بگذاريد.
ظاهر فيزيکي را براي او پر اهميت جلوه ندهيد. سعي کنيد بيشتر به تحسين او به انجام رسانيدن کارهايش بپردازيد تا زيبابي اش در لباس ميهماني.

کنجکاوي:
 

شرايطي فراهم کنيد تا به شناخت محيط اطرافش بپردازد. در سنين کودکي شرايط خانه را طوري ترتيب دهيد که بي هيچ خطري در خانه رفت و آمد کند. همچنين او را با محيط هاي خارج از خانه از جمله پارک، باغ وحش، مغازه، کتاب فروشي و... آشنا سازيد.

تصوير ظاهري:
 

ظاهر فيزيکي را براي او پر اهميت جلوه ندهيد. سعي کنيد بيشتر به تحسين او به انجام رساندن کارهايش بپردازيد تا زيبايي اش در لباس ميهماني.

ايمان به خدا:
 

دختر شما از همان کودکي بايد بياموزد تا در زندگي بهترين تکيه گاه خداوند است و در مواقع مشکلات تنها نيرويي که مي تواند کمکش کند اوست. اين احساس بهترين حامي او در زندگي خواهد بود.
منبع: نشريه راه کمال، شماره 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به @@ fun kids club @@ می باشد