رادینرادین، تا این لحظه: 14 سال و 4 ماه و 23 روز سن داره

@@ fun kids club @@

مامان! بابا! مي خواهم انگليسي ياد بگيرم!

1391/2/5 13:25
962 بازدید
اشتراک گذاری

مامان! بابا! مي خواهم انگليسي ياد بگيرم!


 مامان! بابا! مي خواهم انگليسي ياد بگيرم!

نويسنده: زهرا كهدوئي




 
قدم اول براي كمك به كودك براي يادگيري زبان انگليسي تهيه يك دفتر نقاشي و تقسيم بندي آن بر اساس موضوع، مكان، فعاليت و... است.
قدم دوم:
به كارگيري روش هاي مختلف، مشوق بزرگي براي كودك تان به حساب مي آيد. همان طور که می دانید كودكان دوست دارند والدين در امر ياديگري آنان حضور داشته باشند. زماني كه با كودك تان همراه مي شويد و گام به گام با او پيش مي رويد ناخودآگاه به او اين احساس را القا مي كنيد كه از يادگيري نترسد چرا كه شما در كنار او هستيد. استفاده هر چه بيشتر از مواردي اين چنين مثل تهيه دفتر، جدول و... كودك را بيشتر با امر ياديگري مرتبط مي كند. ارتباط بيشتر = ياديگري بيشتر.
اگر كودك شما خواندن و نوشتن بلد است به جاي دفتر نقاشي مي توانيد از جدول ها استفاده كنيد. استفاده از جدول به دو صورت است:
جدول موضوعي، جدول الفبايي.

جدول موضوعي:
 

دفتري را بر حسب موضوع تقسيم بندي كنيد. براي هر موضوع 4-5 صفحه كافي است.
صفحات دفتر را به 3 ستون تقسيم بندي كنيد. ستون اول رديف، ستون دوم كلمه انگليسي و ستون سوم معادل فارسي آن است. استفاده از ستون رديف به عنوان يك انگيزه براي كودك تان است چرا كه هر سري كه كلمه اي را به ستون اضافه مي كند با ديدن شماره آن رقابتي را درون خود احساس كرده و تمايل به بالا بردن شماره ها خواهد داشت (جدول الف). مي توانيد حتي صفحه را به 6 ستون تقسيم بندي كنيد و تعداد بيشتري كلمه را در آن جا بدهيد. انتخاب آن را به عهده كودك تان بگذاريد تا همان طور كه دوست دارد فرهنگ لغاتش را بسازد. مي توانيد موضوع را در صفحه اي جداگانه در ابتداي هر بخش بنويسيد (جدول الف)
جدول الف

 

 

حيوانات

گربه

CAT

1

سگ

DOG

2

ببر

TIGER

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6


يا برچسبي را جداگانه به صفحه اول هر موضوع بزنيد تا دسترسي به صفحات آن راحت تر باشد (جدول ب). حتي براي جذاب تر كردن جدول مي توانيد به جاي نوشتن موضوع، تصوير مرتبط با آن را جايگزين كنيد. براي مثال از كودك تان بخواهيد عكس حيواني را نقاشي كند و آن را جايگزين بخش حيوانات كنيد يا حتي مي توانيد از هر دوي آنها استفاده كنيد. عكس يك حيوان به همراه عنوان حيوانات در زير آن. (جدول ب).
جدول ب
 

حيوانات

 

غذاها

مكان ها

اشياء

جدول الفبايي:
 

جدول الفبايي نيز جدول موضوعي است با اين تفاوت كه به جاي تقسيم بندي برحسب موضوع دفتر را بر حسب حروف اول كلمه تقسيم بندي مي كنيد. مزيتي كه اين روش نسبت به جدول هاي ديگر دارد اين است كه كودك با املاي كلمات نيز آشنا مي شود. همان طور كه ما در زبان فارسي حروفي را داريم كه نوشته مي شوند اما خوانده نمي شوند مانند «خواهر» كه حرف «واو» در آن خوانده نمي شود زبان انگليسي نيز از اين قاعده مستثني نيست. در نوشتن كلمه اي مانند Knife به معني چاقو، كلمه با K نوشته مي شود اما K در آن تلفظ نمي شود. با اين روش كودك با استثناهاي زبان انگليسي نيز آشنا مي شود. پس با يك تير دو نشان زده ايد.
منبع: ماهنامه آموزشي کودک شماره 50
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به @@ fun kids club @@ می باشد