رادینرادین، تا این لحظه: 14 سال و 4 ماه و 23 روز سن داره

@@ fun kids club @@

شايد دكتر لازم نباشه...

1391/2/11 13:19
931 بازدید
اشتراک گذاری
شايد دكتر لازم نباشه...
شايد دكتر لازم نباشه...


 

نوييسنده:ياسمين ثريا




 
13 درمان خانگي براي ناخوشي ريزه ها
اگر افتخار مادري نصيب تان شده حتما خيلي مراقبيد كه گل لطيف دوست داشتني تان سالم بماند و غريزه مادري در برابر آسيب هاي فرزند آرام نمي نشيند اما گاهي بعضي مادرها با كوچك ترين اتفاقي سراسيمه شده و دست فرزندشان را مي گيرند از مطب يك متخصص اطفال به مطب يك متخصص اطفال ديگر مي روند و در نهايت متوجه مي شوند مشكل خيلي ساده تر از اين حرف ها بوده كه اين همه هزينه كنند. نمي گوييم متخصص اطفال را كلا بي خيال شويد اما دستپاچگي را كنار بگذاريد و ابتدا ببينيد چه كاري از دست خودتان برمي آيد بعد با خونسردي و كنترل احساس و شرايط موجود به متخصص مراجعه كنيد. باور كنيد بعضي از ناراحتي هاي كودكان به حداقل امكاناتي كه در خانه داريد قابل برطرف شدن و بهبودي هستند. در ادامه 13 تا از معمول ترين آنها و راه حل هاي خانگي مؤثرشان را برايتان جمع كرده ايم.

درد شكم(كوليك)-چاي پابوبنه
 

اگر نوزادتان از انقباضات روده اي دردش گرفته مي توانيد با چاي بابونه او را آرام كنيد.
چاي بابونه را 5-4 دقيقه در آب جوش بخيسانيد و بگذاريد خنك شود و به دماي اتاق برسد، سپس 50 سي سي آن را در شيشه فرزندتان بريزيد.
براي اين كه در شكم فرزندتان جاي خالي براي شير و مواد مغذي هم بماند، يادتان باشد بيشتر از 100 سي سي در روز از اين چاي به او ندهيد.

شكم درد/گردن درد ـ برنج
 

يك جوراب برداريد و داخلش را با برنج نپخته پر كنيد و براي 40-30 ثانيه مايكروويو كنيد تا گرم شود(فر خيلي داغ). جوراب گرم را در محل درد قرار دهيد و هر وقت سرد شد دوباره با مايكروويو گرمش كنيد.

سردرد ـ يخ
 

چند قطعه يخ را در حوله تميز و زيبايي بپيچيد و روي قسمتي از سر فرزندتان كه درد مي كند بگذاريد. به هيچ وجه يخ را مستقيما روي پوست نگذاريد زيرا باعث سوختگي پوست مي شود. ممكن است براي فرزندتان سخت باشد اين بقچه يخ را آن بالا در محل درد نگاه دارد. مي توانيد حوله محتوي يخ را با يك پارچه طويل روي سرش محكم كرده و گره بزنيد.

گرفتگي بيني ـ محلول لنز
 

يك سرنگ برداريد و از محلول نگهدارنده لنز پرش کنيد. سر نوزاتان را بالا بگيريد و سر سرنگ را كمي وارد يكي از سوراخ هاي بيني فرزندتان كنيد و يك مرتبه و به آهستگي محلول را با فشار دادن پيستون سرنگ خالي كنيد. اين روش باعث تميز شدن بيني كودك شده و سرماخوردگي را سريع تر درمان مي كند و احتمال مريض شدن دوباره را كاهش مي دهد.

گوش درد ـ سشوار
 

گاهي گوش بيروني كودك عفونت مي كند و سبب جذب مايع و باكتري مي شود كه با تجويز قطره آنتي بيوتيك توسط پزشك قابل درمان خواهد بود. اما در مواردي كه عفونت شديد نيست مي توانيد آب به دام افتاده در گوش را با درجه گرم (نه داغ) سشوار خشك كنيد.

گلو درد ـ عسل +آبليمو
 

ليمو خلط ها را خشك مي كند و عسل به عنوان يك لايه تسكين دهنده روي بافت گلو را مي پوشاند. تحقيقات اخير دانشمندان دانشگاه آريزونا نشان داده كه يك قاشق عسل حتي از شربت هاي سينه هم اثرات تسكين دهنده بيشتري دارد. يك قاشق سوپ خوري عسل و يك قاشق سوپ خوري آبليموي تازه را با هم مخلوط كنيد و 20 ثانيه در مايكروويو قرار دهيد تا كمي گرم شود(نه داغ) سپس مخلوط آماده شده را به فرزندتان بدهيد تا قورتش دهد.
اخطار! عسل براي نوزادان زير يك سال خطرناك است.

گزيدگي حشرات ـ جوش شيرين
 

جوش شيرين يك ماده قليايي است كه با مواد اسيدي قسمت متورم شده جاي نيش حشرات مقابله مي كند.
يك قاشق چايخوري جوش شيرين را با مقدار كافي آب مخلوط كنيد تا يك خمير نسبتا غليظ به دست آيد. سپس اين مرهم را روي جاي نيش حشره قرار دهيد و بگذاريد خشك شود.

اضطراب ـ حباب بازي
 

تنفس آهسته و عميق باعث از بين رفتن اضطراب مي شود و آرامش بخشيدن به فرزندتان مي شود.
براي كوچولوي تان يك ظرف كف (كمي آب به اضافه چند قطره مايع ظرفشويي يا دستشويي) درست كنيد. سپس يك تكه سيم برداريد و يك انتهاي آن را خم كنيد تا يك دايره درست شود. به فرزندتان ياد دهيد كه اين سيم را در محلول كف بزند و به آرامي در قسمت دايره آن فوت كند و كلي حباب هاي زيباي ريز و درشت درست كند. مي توانيد اين وسيله را به طور آماده از فروشگاه هاي اسباب بازي هم تهيه كنيد. عده اي به جاي سيم از ني نوشيدني هم استفاده مي كنند كه بهتر است اگر فرزندتان خيلي كوچك است اين روش را بي خيال شويد چون ممكن است مايع ظرفشويي را با آن مكيده و قورت دهد.

خون دماغ ـ فلفل قرمز
 

اين ادويه كمك مي كند خون سريع تر لخته شود و در فرهنگ هاي باستاني سراسر جهان از آن استفاده مي شود. سر فرزندان را بالا نگاه داريد و چند دقيقه 2 لوله بيني اش را با انگشت محكم بگيريد. سپس كمي فلفل قرمز را روي پنبه مرطوب بپاشيد و داخل بيني اش ببريد. ممكن است فكر كنيد كه با اين كار فرزندتان جيغ مي كشد كه «دماغم سوخت» اما بر خلاف انتظار اين سوزش ندارد.

بيماري حركت ـ زنجبيل تازه
 

ماشين سواري، تاب بازي، دستگاه هاي شهربازي و... با تكان هاي متناوب شان مي توانند حس سرگيجه و حالت تهوع را در فرزندتان ايجاد كنند. با شروع اين تكان ها عضلات معده منقبض شده و به مغز خبر مي دهند بايد احساس تهوع را آغاز كند. زنجبيل اين انقباض ها را متوقف مي كند.
اگر فرزندتان 2 سال به بالاست يك قاشق چايخوري زنجبيل تازه خرد شده را در 120 سي سي آب جوش بريزيد و بگذاريد 5-4 دقيقه خيس بخورد. براي اين كه طعم بهتري به آن بدهيد كمي عسل هم اضافه كنيد و بگذاريد خنك شود. نيم ساعت قبل از اين كه فرزندتان سوار ماشين (يا هر وسيله متحرك ديگر) شود از اين نوشيدني به او بدهيد.

ورم ملايم ـ خيار
 

شايد ديده باشيد كه بعضي سالن هاي ماساژ و زيبايي براي التيام بخشيدن به پف اطراف چشم از خيار استفاده مي كنند.خيار تازه، خنك مي تواند پوست ملتهب و داغ را آرام كند.
شما هم مي توانيد خياري را از يخچال درآوريد و قطعه قطعه كنيد و روي قسمت هايي از بدن فرزندتان كه ورم خفيفي دارد قرار دهيد. وقتي خيار خنك گرم شد قطعه هاي تازه اي را از يخچال در آوريد كه خنك باشند و ورم را از بين ببرند.

رودل ـ آدامس
 

ترشح بيشتر بزاق ـ كه ماده اي قليايي است ـ مي تواند اثرات اسيدي شيره هاي گوارشي معده را خنثي كند. جويدن آدامس باعث تحريك ترشح بزاق بيشتر خواهد شد. اگر فرزندتان 4 سال به بالاست مي توانيد در جواب شكايتش از احساس پري بعد از غذا به او يك آدامس بدهيد.

نيش زنبور ــ كارت بانك
 

اگر يك زنبور عسل يا زنبور قرمز فرزندتان را نيش زد ابتدا بايد نيش زنبور را خارج كنيد تا زهر بيشتري وارد ناحيه جراحت كوچولوي تان نشود. اگر بخواهيد بي ملاحظه نيش را خارج كنيد فشارهايي كه به ناحيه زخم مي آوريد مي تواند زهر حشره را به اطراف ناحيه نيش زده پخش كند و سم زنبور گسترش يابد.
يك كارت بانك برداريد و با لبه صاف و باريك آن اطراف زخم نيش زدگي را به آرامي حركت دهيد تا نيش خارج شود.
منبع:نشريه شهرزاد، شماره 19.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به @@ fun kids club @@ می باشد