رادینرادین، تا این لحظه: 14 سال و 4 ماه و 16 روز سن داره

@@ fun kids club @@

چه بازی؟ چه فایده ای؟

1391/3/20 14:49
785 بازدید
اشتراک گذاری


 

چه بازی؟ چه فایده ای؟

 

 

 

وانمود به بازي:

 

كودك شما مي تواند به طور فرضي با دشمنان تخيلي بجنگد يا با عروسك هاي خود بازي كند. در اين نوع بازي اين مهم است كه فرزند شما در حال استفاده از قوه تخيل اش مي باشد و همين باعث ميشود تا بتواند اين قوه را به مرور زمان پرورش دهد. در هنگام انجام اين بازي ها كودكان از چند بخش مغز مانند: تفكر، حركت، تخيل، احساس و غيره به طور همزمان كمك ميگيرند.محققان به اين نتيجه رسيده اند كه بچه هايي كه اين نوع بازي ها را زياد انجام ميدهند، ذهنشان براي گرفتن تصميم هاي پيچيده بهتر عمل ميكند.

 

خانه سازي:

 

خانه سازي قدرت رياضي را افزايش ميدهد؟ اين جمله شايد به طور كلي درست نباشد اما بايد بگوييم كه طبق گزارشات دانشمندان، گروهي از آن ها تعدادي از كودكان را از سنين كودكي زير نظر داشته و متوجه شدند كه كودكاني كه در بچگي به اين بازي مشغول بوده اند در سنين بالا مسائل رياضي را بهتر انجام مي دادند. همچنين اين كودكان بهتر از ديگران مي توانند از پس مشكلات برآيند.

 

ازي هاي تخته اي:

 

اين بازي ها ميتوانند بسيار به كودكان شما كمك كند. از اين بازي ها ميتوان به مارو پله،منچ يا هربازي تخته اي ديگر اشاره كرد. اين بازي ها ميتوانند به فرزند شما مباحث پايه اي رياضي مانند شمارش را ياد بدهند همچنين ميزان قدرت تصميم گيري و رعايت نوبت و غيره را نيز افزايش دهند.

 

بازي هاي زنگ تفريح:

 

متاسفانه بسياري از مدارس بدون توجه به فوايد زنگ تفريح، اين زمان استراحت بچه ها را كوتاه كردند و به ساعات درسي اضافه نموده اند. بايد توجه كنيم كه در اين زمان ها معمولا بچه ها كارهاي گروهي را ياد ميگيرند و همچنين براي انجام بازي هاي جديد دست به كارهاي خلاقانه ميزنند. اما اگر بعد از زماني طولاني به بچه ها استراحت دهيم آن ها توان انجام كاري را ندارند به اين علت كه ذهن آن ها خسته است.

 

بازي خارج از خانه:

 

تلويزيون و كامپيوتر و وسايلي از اين قبيل كودكان را در خانه نگه ميدارد، اما بايد آگاه باشيم كه بسياري از فرصت هاي آموزشي در خارج از خانه وجود دارد. اجازه بدهيد تا فرزندانتان در خارج از خانه به بازي بپردازند. اين كار باعث افزايش سطح فرهنگي آن ها ميشود و همچنين باعث ميشود تا در شرايط سخت به ذهن خود فشار آورند تا بتوانند يك تصميم درست بگيرند.

 

 منبع: مشرق نيوز

گروه بهداشتی فیروز

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به @@ fun kids club @@ می باشد