رادینرادین، تا این لحظه: 14 سال و 4 ماه سن داره

@@ fun kids club @@

راهنمای رفتار کودک هنگام نق زدن کودک

1391/11/28 22:21
671 بازدید
اشتراک گذاری

            
 

راهنمای رفتار کودک هنگام نق زدن کودک

        راهنمای رفتار کودک هنگام نق زدن کودک

     

مرحله اول

شرح دادن، نشان دادن،‌ پاداش دادن

اگر کودک شما مدتی است که به نق زدن می پردازد، احتمالا به نق زدن عادت کرده است. قدم اول آن است که مطمئن شوید کودک شما با روش های مقبول تری برای صحبت کردن آشنایی دارد. به منظور آموزش این روش ها، سه مورد را باید به کار ببندید:

1.       هر بار که فرزندانتان نق می زند، برایش شرح دهید که صحبت کردن همراه با نق زدن برای شما آزار دهنده است.

نکته: در این توضیح نباید فرزندتان مورد حمله وانتقاد قرار بگیرد و یا این که اظهاراتی منفی دربارهٔ‌ فرزندتان را شامل شود.

 

2.         راه بهتری برای بیان طبیعی مقصود رابه فرزند خود نشان دهید. از او بخواهید که خواسته اش را به روش بهتری بیان کند.

3.       به فرزند خود، در صورت رفتاری بهتر، پاداش دهید.

 

مرحله دوم

فقط شرح دهید

این مرحله همانند مرحله اول است، با این تفاوت که مقدار کمکی که به فرزند خود می کنید کمتر است هرگاه فرزندتان بدون نق زدن از شما چیزی بخواهد، مانند مرحله اول به او پاداش دهید. در مرحله دوم از او بخواهید که خواسته خود را به طور صحیح تکرار کند.

درصورتی که فرزند شما به طور صحیح واکنش نشان داد، به او پاداش دهید. اگر دوباره نق زد، یا واکنشی نشان نداد، ‌یک بار بگویید: "خواهش می کنم درست بگو" اگر انجام داد به اوپاداش بدهید، اگر به طور صحیح بیان نکرد، به او بی اعتنایی کنید.

مرحله سوم

بی اعتنایی به نق زدن

وقتی فرزند شما نق می زند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کاملا بی­اعتنایی کنید. با کودک خود صحبت نکنید؛ اوهر چه قدر نق بزند، شما توجه نکنید واهمیت ندهید. بارفتارهایی مانند در آغوش گرفتن، کتک زدن و مانند آن به او توجه نشان ندهید.

مرحله چهارم

پاداش دادن برای درست صحبت کردن در اولین بار

این مرحله شبیه مرحله سوم است، فقط با یک استثناء، اگر فرزند شما مجددا با نق زدن از شما چیزی خواست وطی سه دقیقه آن را تکرار کرد،  باید به او بگویید: "اگر اولین بار بدو ن نق زدن از من خواسته بودی، می توانستم به حرفت گوش کنم. پنج دقیقه ٔ بعد یک بار دیگر حرفت تکرار کن. "اگر فرزند شما پنج دقیقه بعد بدون نق زدن خواسته اش را مطرح کرد، به اوپاداش دهید. اگر دوباره نق زد به او بی اعتنایی کنید.

هدف این مرحله آن است که به فرزندتان کمک کند تا یاد بگیرد که از همان بار اول، بدون نق زدن صحبت کند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به @@ fun kids club @@ می باشد