رادینرادین، تا این لحظه: 14 سال و 4 ماه سن داره

@@ fun kids club @@

قورباغه ها

1392/9/5 11:20
2,512 بازدید
اشتراک گذاری
 دنيای قورباغه‌ها ::
 
 
   

دنيای قورباغه‌ها

قورباغه‌های از گروهی از جانوران به نام دوزيستان هستند. دوزيستان به جانورانی گفته می‌شود که بخشی از زندگی خود را در آب و بخشی را در خشکی به سر می‌برند.

سه نوع دوزيست وجود دارد:

1. قورباغه‌ها و وزغ‌ها

2. سمندرها

3. دوزيستان بی‌پا

تا کنون 3900 گونه قورباغه و وزغ شناسايی شده است که دانشمندان زيادی درباره‌ی آن‌ها پژوهش می‌کنند. می‌دانی چرا پژوهش درباره‌ی قورباغه‌ها و وزغ‌ها اهميت داد؟

دنيای قورباغه‌ها

دنيای قورباغه‌ها

قورباغه‌ها و وزغ‌ها بر خلاف بقيه‌ی دوزيستان، دم ندارند. پاهای عقبی آن‌ها بلند است و برای جهيدن به کار می‌رود. در هر پای عقبی، پنج انگشت وجود دارد. پاهای جلويی کوچک‌تر و چهار انگشتی هستند و هنگام فرود آمدن به زمين، مانند ضربه‌گير عمل می‌کنند.

قورباغه‌ها و وزغ‌ها تفاوت علمی زيادی ندارند، اما می‌توان گفت پوست قورباغه‌ها نازک‌تر و مرطوب است. در عوض، پوست وزغ‌ها کلفت، خشک و زگيل‌دار است. به علاوه، قورباغه‌ها می‌جهند، اما وزغ‌ها آهسته راه می‌روند.

دنيای قورباغه‌ها

قورباغه‌ی جالوت، که در غرب آفريقا زندگی می‌کند، بزرگ‌ترين قورباغه است. طول اين قورباغه به بيش از  30 سانتی‌متر و وزن آن به نزديک 3.5 کيلوگرم می‌رسد. همين طور که اين قورباغ‌ها رشد می‌کنند و بزرگ‌تر می‌شوند، چند بار پوست می‌اندازند. نخست بدنشان را خم و دولا و راست می‌کنند تا پوستشان سست شود.سپس، آن را مانند يک عرق گير روی سرشان می‌کشند و آن را می‌خورند!

 

دنيای قورباغه‌ها

 

قورباغه‌های جالوت می‌توانند موش، ماهی، پرنده‌های کوچک، قورباغه‌های ديگر و حتی هم‌نوعان خود را بخورند. البته، خود آن‌ها نيز خوراک لذيذی برای برخی انسان‌ها هستند و به همين خاطر در خطر نابودی قرار گرفته‌اند. می‌خواهی فيلم يکی از اين قورباغه‌ها را ببيني؟ روی اين قورباغه‌ی وحشت زده کليک کن.

 

 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (1)

ideayar
10 آذر 92 15:31
ممنون از اطلاعات خوبت
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به @@ fun kids club @@ می باشد