رادینرادین، تا این لحظه: 14 سال و 4 ماه و 12 روز سن داره

@@ fun kids club @@

صافي كف پاي كودكان

1391/3/23 13:24
1,038 بازدید
اشتراک گذاری
صافي كف پاي كودكان 
 

 

 





 
صافي كف پا ممكن است به صورت مادرزادي و يا در دوران كودكي ايجاد شود و داراي دو نوع سفت و انعطاف پذير است. صافي كف پاي سفت كه تنها 3درصد كل موارد ابتلا به صافي كف پا را تشكيل مي دهد، با انجام فعاليت هاي فيزيكي درمان نمي شود.
97درصد موارد ابتلا به صافي كف پا از نوع انعطاف پذير بوده و در صورتي كه از كودكي اقدام شود، قابل درمان است. والدين بايد از 18ماهگي به بعد به نحوه راه رفتن كودك توجه كنند و در صورتي كه احساس كردند پاشنه پاي كودك به درستي روي زمين قرار نمي گيرد و انحنا دارد، به سرعت به پزشك مراجعه كنند.
اگر صافي كف پا به موقع تشخيص داده شود مي توان با تجويز كفش هاي مناسب آن را درمان كرد.
كف كفش نبايد صاف باشد. كفشي مناسب است كه داراي پاشنه 3سانتي متري باشد. قسمت جلوي كفش نبايد تنگ بوده و كناره كفش نيز بايد نرم و انعطاف پذير باشد.

افرادي كه كف پاي صاف دارند بايد كفشي را انتخاب كنند كه ثبات پا را حفظ كرده و مانع از پيچ خوردگي پا شود.
كودكاني كه داراي مشكلاتي مانند صافي كف پا هستند دچار لنگي بوده و تمايلي به بازي كردن نشان نمي دهند و بيشتر ترجيح مي دهند كه بنشينند. والدين در صورت مشاهده اين علائم در كودك به پزشك مراجعه كرده تا با تجويز پزشك و تقويت عضلات كودك از طريق بازي درماني، مشكل برطرف شود.
به دليل وجود بافت چربي در كف پاي كودك تشخيص مشكلات پا توسط والدين تا دو سالگي به سختي انجام مي شود و بهتر است جهت معاينه به پزشك مراجعه شود.در صورتي كه صافي كف پا درمان نشود در بزرگسالان منجر به چرخش استخوان ساق پا، درد زانو و لگن و در نهايت كمردرد مي شود.
منبع:روزنامه کیهان
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به @@ fun kids club @@ می باشد