رادینرادین، تا این لحظه: 14 سال و 4 ماه و 12 روز سن داره

@@ fun kids club @@

مواد لازم و طرز تهيه خاطره براي کودکان

1391/3/23 13:47
932 بازدید
اشتراک گذاری
مواد لازم و طرز تهيه خاطره براي کودکان


 

نويسنده:اعظم ولي‌قيداري




 
7 پيشنهاد خاطره‌ساز

بچه‌هاي کوچک امروز، خيلي‌وقت‌ها خاطرات خوب‌شان نه توي عکس‌هاست، نه توي جعبه‌هاي يادگاري و دفترچه‌هاي خاطراتي که پدر و مادر براي‌شان طراحي کرده‌اند.

گاهي عميق‌ترين و ماندگارترين خاطرات‌شان در يک عصر جمعه پنهان شده، وقتي به همراه عموهاي بزرگ‌‌شان فوتبال ‌بازي کرده‌اند، به همراه پدرشان به استاديوم رفته‌اند، به همراه برادر براي ماهيگيري راهي جايي شده‌اند و... قطعا کودک شما هم فردا از اين دست خاطره‌ها خواهد داشت؛‌خاطره‌هايي که به او بگويد کودکي خوبي را پشت‌سر گذاشته. خوشبختانه ساختن اين خاطرات، زياد گران تمام نمي‌شود. مي‌دانيد چگونه؟ ادامه مطلب را بخوانيد:

1.وقتي مي‌رويد شمال...
 

آخرين سفري که به شمال رفتيد، چه زماني بود؟ آن روزها را به چه کارهايي گذرانديد؟ شنا؟ خريد؟ پخت و پز؟ خب، بهتر است اين بار با هم‌بازي شدن با فرزندتان و ساختن يک برج سنگي کنار ساحل يا نوشتن اسم‌هاي اعضاي خانواده روي شن‌ها خاطره‌اي هيجان‌انگيز را درون ذهن‌اش بسازيد.

2.وقتي برف و باران مي‌بارد...
 

هر وقت هوا باراني مي‌شود يا برفي مي‌بارد، خيلي از پدر و مادرها شروع مي‌کنند به خط و نشان کشيدن براي بچه‌ها که بدون چتر بيرون نرويد، دست به برف‌‌ها نزنيد و... اما چرا يک‌بار هم که شده، بدون چتر و کلاه همراه بچگي بچه‌ها نمي‌رويد؟! چرا مثل آنها دست‌هاي‌تان را زير باران باز نمي‌‌بريد و بچگي نمي‌کنيد؟! چرا کاري نمي‌کنيد تا آنها هم شادماني شما را به همراه خودشان تبديل به خاطره‌اي بزرگ کنند؟!

3.وقتي آشپزي مي‌کنيد...
 

درست است که دست زدن به گاز کار خطرناکي است و آشپزي کردن بچه‌ها به هيچ‌وجه توصيه نمي‌شود اما چرا در يکي از روزها کودک‌تان را همراه خودتان نمي‌کنيد تا کمي آشپزي کند، در حالي که شما مراقب او هستيد و بعد از پخت غذا به همه نمي‌گوييد که اين آشپزي کوچک کار اوست؟!

4.وقتي مي‌رويد ماهي‌گيري...
 

تا حالا ماهي‌گيري کرده‌ايد؟ خب، الان فصل ماهي‌گيري است و حتي خيلي درياچه‌هاي مصنوعي هستند که به شما اجازه تجربه ماهي‌گيري را مي‌‌دهند. چرا خاطره زيباي کودکي فرزندتان را کنار اين درياچه نمي‌سازيد؟

5.وقتي بازي مي‌کنيد...
 

در هر عصري، بازي‌اي وجود دارد که چند سال بعد، قديمي و فراموش مي‌شود؛ مثلا لي‌لي! حالا ديگر بچه‌ها کمتر لي‌لي بازي مي‌کنند، کمتر وسطي‌بازي مي‌کنند و کمتر نقطه چين‌بازي مي‌کنند. بد نيست روزهاي تعطيل وقتي خستگي‌تان را گرفتيد، دست کودک‌تان را بگيريد و با او از بازي‌هاي قديمي بگوييد و بگوييد چه بازي‌اي را دوست داريد در کنار شما انجام دهد؟ بااين کار بدون اينکه خيلي تلاش کنيد صميميتي را ايجاد مي‌کنيد که سال‌ها بعد در مواقع سختي، مديون‌اش هستيد!

6.وقتي مي‌رويد استخر...
 

هفته‌اي چند بار استخر مي‌رويد؟ چرا بچه‌ها را همراه خودتان نمي‌بريد؟ شايد مي‌گوييد: «اي بابا، خودم مي‌خواهم استراحت کنم!» اما بد نيست اين کار را بکنيد، حتي وقتي خيلي کوچک هستند، اجازه دهيد با شما شادي کنند، دست شما را در استخر کوچک کودکان بگيرند و احساس امنيت کنند.

7.وقتي بادباک‌ها را پرواز مي‌دهيد...
 

خيلي از ما فکر مي‌کنيم داشتن يک سرگرمي خيلي گران تمام مي‌شود، در حالي که خريد يک کايت با حداکثر قيمت 8 هزار تومان مي‌تواند جمعه‌هاي کسل‌کننده بسياري را رنگ شادي بزند. آن هم وقتي که در کنار همديگر به آسمان نگاه مي‌کنيد، قرقره را بالا و پايين مي‌کنيد و شاهد فرار بادباک‌هاي رنگي لا‌به‌لاي آسمان هستيد!
منبع: www.salamat.com
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به @@ fun kids club @@ می باشد