رادینرادین، تا این لحظه: 14 سال و 4 ماه و 11 روز سن داره

@@ fun kids club @@

آیا پستانک برای کودک ضرر دارد؟

1392/5/10 22:51
2,799 بازدید
اشتراک گذاری


یکی از اشیا محبوب کودک که گاهی والدین را دچار نگرانی می کند، پستانک است. کودکی که بریا آرام کردن خود به این روش عادت کرده است، ممکن است انتظار داشته باشد پستانک همیشه در دسترس او باشد.


بعضی از خردسالان تمام روز پستانک در دهان، به این طرف و آن طرف می رود یا قبول نمی کنند که بدون شی محبوبشان بخوابند، ماشین سواری کنند یا حتی به قصه گوش دهند.

والدین گاهی نگران می شوند که استفاده از پستانک بر رشد دندان ها و فک کودک تاثیر بگذارد؛ اما احتمال آن در دو سالگی کم است. البته استفاده مدام از پستانک ممکن است مانعی در رشد اجتماعی و عاطفی کودک محسوب شود، بخصوص اگر زمانی که باید صحبت و احساسات خود را ابراز کند و پستانک مانع آن باشد.

کم کم والدین در میابند که دو سالگی برای محدود کردن کودک در استفاده از پستانک، زمان مناسبی است و استفاده از آن را می توان به زمان های خاصی مانند وقت استراحت، وقت خواب و زمان هایی که کودک بعد از یک روز خسته کننده، به رفع خستگی می چردازد، محدود کرد. بهتر است پستانک را در زمان های دیگر کنار گذاشت و اگر کودک به آرام کردن نیاز داشته باشد، به او توجه بیشتری کنید و او را بیشتر در آغوش بگیرید.

کلید رفتار با کودک/ انتشارات صابرین

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

باران نفیسی
13 مرداد 92 6:30
سلام ، وبلاگ فوق العاده ای دارید اگر می خواهید تمامی بازدید شما به پول تبدیل شود در پارس پا عضو شوید مثلا : 2000 بازدید کننده در روز = 40.000 ریال در این روش هیچ بنر و متنی در وبلاگ شما نمایش داده نمی شود و ضمنا راهنمای کار و درآمد زایی شما به طور کامل برایتان بعد از ثبت نام و در منوی کاربری تان موجود می باشد مطمئن باشید "شرکت پارس پا" منتظر شماست http://www.tinylord.com/4A به وبلاگ های من هم سری بزنید و من را لینک کنید و خبرم کنید تا شما را لینک کنم http://high.loxblog.com http://elm.arisfa.com
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به @@ fun kids club @@ می باشد