رادینرادین، تا این لحظه: 14 سال و 4 ماه و 1 روز سن داره

@@ fun kids club @@

مسافرتي تابستاني با کوچولوها

1392/5/20 20:53
848 بازدید
اشتراک گذاری

مسافرتي تابستاني با کوچولوها

 


سفر نيزهمچون امور ديگر آداب خاص خود را دارد که اگر رعايت نشود، نتيجه اي جز اوقات تلخي،کسالت و خستگي و البته زيان مادي چيز ديگري به همراه ندارد...


 

سفرباکودک

تابستان براي ما ايراني ها معناي خاصي دارد؛ فصلي است که نشاط و سرزندگي به همراه دارد و سفر را در ذهن تداعي مي کند. کمتر کارمند، کارگر و سرمايه داري را مي توان يافت که به فکر مسافرت تابستاني نباشد. هر خانواده اي بسته به ميزان درآمد و شرايط خانوادگي نوع خاصي از سفر را براي خود انتخاب مي کند ولي همه در يک موضع اشتراک دارند و آن هم رفتن به شهري است که دوستش دارند.سفر نيز همچون امور ديگر آداب خاص خود را دارد که اگر رعايت نشود، نتيجه اي جز اوقات تلخي، کسالت و خستگي و البته زيان مادي چيز ديگري به همراه ندارد.

حال اگر کودک يا کودکاني را نيز به همراه داشته باشيد، به طبع بايد احتياطتان دو چندان شود چرا که شيطنت هاي نابهنگام اين وروجک هاي شيرين مي تواند شما را با مشکلات عديده اي مواجه سازد . در اين يادداشت سعي بر آن شده است که به چند نکته اصلي اشاره نماييم تا با رعايت آن نکات، شما بتوانيد سفر به يادماني و دلنشيني را با کودکتان دلبنتدتان تجربه کنيد:

 

 

صندلي خودرو و كمربند ايمني

صندلي خودرو و كمربند ايمني را قبل از سفر بازديد كنيد. اقدامات ايمني‌ قبل از ترك منزل براي شما و فرزندانتان ضروري است.

 

 

رعايت مقررات را با كودكتان تمرين كنيد

به او بگوييد: «تو كمربند ايمني را نبسته‌اي؛ اگر اين كار را انجام ندهي ماشين حركت نمي‌كند.»

اگر كودك از صندلي‌اش بلند شد يا كمربند ايمني‌اش را باز كرد، اتومبيل را متوقف كنيد. مطمئن شويد با اين كار كودك مي‌فهمد كه قانون مربوط به صندلي اتومبيل حتما اجرا مي‌شود و اين كه نقض قانون، چه خطرات و عواقب جبران‌ناپذيري خواهد داشت

 

 

برنامه سفر را به كودك بگوييد

 

 

عكس‌ها و نقشه محلي را كه به آنجا سفر مي‌كنيد به كودك نشان دهيد. ماجرا و خاطرات سفرهاي گذشته را تعريف كنيد. محل موردنظر را با مكاني كه كودك با آن آشناست، مقايسه كنيد تا اضطراب او از رفتن به مكاني ناشناخته كاهش يابد.

مشاركت كودك در جمع‌آوري وسايل

به كودك اجازه دهيد در بخشي از برنامه تدارك سفر، شركت داشته باشد. به او اجازه دهيد در جمع‌آوري لباس‌هايش، انتخاب اسباب‌بازي‌ها، حمل ساك و... كمك كند.

 

مسافرتي تابستاني با کوچولوها

 

مقررات سفر را توضيح دهيد

 

پيش از ترك خانه، به كودك بگوييد در سفر چه بازي‌ها و فعاليت‌هايي ممنوع است. براي مثال مواردي را كه در توقف‌هاي بين راه تا مقصد بايد رعايت كرد، قانون سر و صدا، قانون بازي، قانون شنا و قانون رستوران را براي او توضيح دهيد.

قانون مادربزرگ را جدي بگيريد

از قانون مادربزرگ پيروي كنيد: از رفتار خوب كودكتان تعريف كنيد. او را مرتب به خاطر رفتار خوبش تحسين كنيد. مثلا براي ماندن روي صندلي اتومبيل به او جايزه دهيد. به او بگوييد: «لذت مي‌برم از اين كه به همه درخت‌ها و خانه‌ها نگاه مي‌كني».

 

اجراي قانون بدون استثنا

اگر كودك از صندلي‌اش بلند شد يا كمربند ايمني‌اش را باز كرد، اتومبيل را متوقف كنيد. مطمئن شويد با اين كار كودك مي‌فهمد كه قانون مربوط به صندلي اتومبيل حتما اجرا مي‌شود و اين كه نقض قانون، چه خطرات و عواقب جبران‌ناپذيري خواهد داشت.

در فواصل متناسب توقف كنيد

 

 

كودكان زير 6 سال معمولا بي‌قرار هستند حتي اگر در اوايل سفر آرام باشند ولي پس از مدتي محصور ماندن در اتومبيل، هواپيما يا قطار كه با طبيعت ماجراجوي آنها سازگار نيست، بي‌قرار مي‌شوند و تحرك خود را از سر مي‌گيرند.

با هواپيمازدگي مقابله کنيد

در صورتي که قصد سفر با هواپيما را داريد آمادگي مقابله با پديده هواپيمازدگي را که از اختلال در چرخه خواب ناشي مي شود، داشته باشيد. براي جلوگيري از اين اختلال حين سفرهاي طولاني هوايي پيش از حرکت، کودکتان را به مقدار کافي بخوابانيد، غذاي متعادل و سبکي به او بخورانيد و اجازه پرخوري به او ندهيد.

حضور در يک منطقه گرم منجر مي شود سريعا آب بدن از دست برود ، لذا، هيچ گاه به کودکتان اجازه ندهيد به مدت طولاني در آفتاب بمانند، از اين رو بهتر است حتماً مقدار زيادي مايعات غيرشيرين به او بنوشانيد

 

براي خوردن تنقلات دقت كنيد

خوراكي‌هاي بسيار شيرين يا شور نه‌تنها بر ميزان انرژي تخليه نشده كودك مي‌افزايند، بلكه احتمال دارد سبب تهوع و دل به هم خوردگي او نيز بشوند. بنابراين در سفر از تنقلات پروتئين‌دار يا كم‌نمك به جاي خوراكي‌هاي شيرين استفاده كنيد تا سلامت كودك و ساير اعضاي خانواده تضمين شود.

 

مسافرتي تابستاني با کوچولوها

 

مواظب گرمازدگي کودکتان باشيد

 

حضور در يک منطقه گرم منجر مي شود سريعا آب بدن از دست برود ، لذا، هيچ گاه به کودکتان اجازه ندهيد به مدت طولاني در آفتاب بمانند، از اين رو بهتر است حتماً مقدار زيادي مايعات غيرشيرين به او بنوشانيد.

مواظب پوست کودکتان باشيد

پوست کودکتان بسيار لطيف و آسيب پذير است، به هنگام حضور در يک منطقه گرم و آفتابي از کرم هاي ضدآفتاب و نقاب استفاده کنيد.

قول بيجا به كودك ندهيد

در مورد چيزهايي كه طي سفر ممكن است ببينيد، هيچ قولي به كودك ندهيد، چون ممكن است همان زمان كه صحبتش را مي‌كنيد، انتظار ديدنش را داشته باشد. مثلا اگر بگوييد در جنگل ممكن است اسب ببيند و بعد كودك آن را نبيند، زمان خروج از جنگل احتمالا گريه و زاري كودك بلند مي‌شود كه شما قول داده بوديد اسب مي‌بينيم پس چي شد؟

 

 

 

فرآوري: صفري

 

بخش خانواده ايراني تبيان

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

حسین
21 مرداد 92 14:22
سلام خواهش میکنم به وبلاگ منم بیا و عضو شو شاید مثل من برنده شدی محدودیت سنی هم نداره و جوایز بر اساس سن تعیین میشه من ده سالمه منتظرتم دوست خوبم
نیک پاک
27 مرداد 92 11:19
سلااااااام مرسی برای مطالب خوبت دوست خوب خودم
elham
3 شهریور 92 13:22
سلام بانو وبتون عالی هست کیف کردم مایل به تبادل لینک هستید
مامان آنی
4 شهریور 92 8:14
پریسا جون وبلاگت مثل همیشه پربار بود ممنون __*##########* __*############## __################ I LOVE YOU _##################_________*####* __##################_____*########## __##################___*############# ___#################*_############### ____################################# ______############################### _______############################# ________########################### __________### ##################### ___________###################### ____________#### ######## ####### _____________################# ______________############### _______________############# ________________########## _________________######## __________________###### __________________ #### __________________ ### ___________________ #
سعید مسعود
5 شهریور 92 2:46
سلام به شما و خوانندگان یک پیکان نوستالژیک دارم که داخلش و چعبه اش پر است از کتاب.کتابهای خاص ، کمیاب و نایاب(کهنه و نو) .همه کتابهای برگزیده و باارزش..حتی عامع پسنداش هم مورد تایید عده ای کتابخون حرفه ای هستند چه برسه به کتابهای خواندنی و عمیقش. کتابهای معتبری هم در همه زمینه های تربیت کودک ، تغذیه کودک ، بازیهای کودک و ... داریم. بصورت سیار می چرخیم و هر جا ، جا دیدیم و چشم ماموران سد معبر را دور ، کتابها را روی کاپوت جلو و جعبه عقب و دور تا دور سقف و باربند می چینیم.دل نازکی هم داریم که به تقاضاهای تخفیف نه نمی توانیم بگوییم.البته در حد معقولش. به رفتارهای اجتماعی مردم هم علاقه مندیم.برای همین برخوردهایشان با مقوله کتاب را به زبانی نزدیک به طنز ، در همین وبلاگ وهمچنین در پیجی در فیس بوک می نویسیم.(صفحه ای به نام کتابفروشی سیار سعید) سفارش کتاب می پذیریم.. لیست کتابها را تا جایی که ممکن بوده در یکی دوتا از پستها نوشته ام.ولی نه همه ی آنها را ،ولی با مطالعه همینها دستتان می آید که چه مدل کتابهایی را عرضه می کنم.تقریبا همه ی کتابهایی که دستفروش ها و نایاب فروشی های انقلاب دارند را دارم. بعضی از دوستان که این پیام را در کامنت دونیشان دیدند گفتند با وجودیکه عادت ندارند کامنتهای تبلیغی را تایید کنند اما این یکی فرق می کند و ارزشش را دارد.شما نیز چنین کنید خیرشو ببینید.لینک هم بدهید ، هم دسترسی بعدی برای خودتان آسان می شود و نمی خواد به ذهن هزار سوداییتان فشار بیاورید که اسمش چی بود اونیکه کتاب سیار می فروخت و ... قول میدم به یادتون هم نیاد.بعلاوه لینک کنید ما هم دل رحم ، شاید که نه ، حکما برای جبران این لطفتان در پارت اول خرید تخفیفی می دهیم که راضی برگردید و هی ما را لینک کنید و هی برای ما تبلیغ کنید.باور کنید ما همچی آدم خوبی هستیم . مشاوره تخصصی هم می دهیم.خودمان کتابخوان تیری هستیم. کتابخانه شخصی شما را هم به قیمتی که نه سیخ بسوزد و نه کباب می خریم. در تهران کتابها را یا به پیک می دهیم یا خودمان می آوریم خدمتتان(اگر از سه جلد بیشتر بخواهید) یا خودتان می آیید می برید یا هر مدل دیگه ای که بخواهید.شهرستانها هم با پست یا اتوبوس یا تی پاکس (البته با پرداخت هزینه) اگر کتاب هم نمی خرید قول می دهم مطالب وبلاگ برایتان جدابیت خواهد داشت.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به @@ fun kids club @@ می باشد